Hem / Om oss / Investerare / Pressmeddelanden / Arjo publicerar års- och hållbarhetsredovisning 2023

Arjo publicerar års- och hållbarhetsredovisning 2023

Arjos års- och hållbarhetsredovisning för 2023 finns nu tillgänglig på koncernens hemsida.

Års- och hållbarhetsredovisningen publiceras på svenska och engelska på Arjos hemsida. Den svenska versionen finns även tillgänglig i European Single Electronic Format (ESEF).

En tryckt version av års- och hållbarhetsredovisningen går att beställa via koncernens webbplats.

Maria Nilsson, EVP Communication & Public Relations
Tel: +46 734 244 515

Sara Ehinger, VP Investor Relations & Corporate Communications
Tel: +46 723 597 794
Email: sara.ehinger@arjo.com

Denna information är sådan information som Arjo AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 mars 2024 kl. 11:15 CET.

På Arjo är vi övertygade om att goda förutsättningar för mobilitet i vårdmiljöer är en central del av att erbjuda vård av hög kvalitet. Våra produkter och lösningar för patientförflyttning, hygien, desinfektion, diagnostik, behandling av bensår, förebyggande av trycksår och ventrombos samt våra sjukvårdssängar, är utformade för att främja mobilitet, säkerhet och värdighet i alla vårdsituationer. Med över 65 års erfarenhet av att förbättra vardagen för patienter och vårdgivare, och ett globalt team på över 6 500 personer arbetar vi ständigt för att skapa bättre resultat för människor som möter utmaningar inom mobilitet. www.arjo.com

Arjo års- och hållbarhetsredovisning 2023 arjo-2023-12-31-sv.zip